Home » Naujienos » Bendrojo ugdymo programų projektuose – esminiai trūkumai

Bendrojo ugdymo programų projektuose – esminiai trūkumai

Švietimo mokslo ir sporto ministerija tęsia bendrojo ugdymo turinio atnaujinimą. Diskusijoms buvo paskelbti programų projektai. Tinklo ekspertai susipažinę su pradinių klasių socialinio ugdymo bei pilietiškumo pagrindų atnaujintų programų projektais, įžvelgiame esminių trūkumų:

  • Projektai apsiriboja labai siauru geografiniu bei socialiniu kontekstais, t.y. tik artimiausios aplinkos (pradinių klasių atveju), vienos šalies, vienos valstybės, vienos tautos aktualijomis, tik valstybiniais simboliais ir šventėmis. Programose trūksta globalios dimensijos.
  • Programose nesubalansuotos praeities, dabarties ir ateities dimensijos. Ignoruojama šiuolaikinio pasaulio realybė – socialinės medijos, virtualusis aktyvizmas, naujos pilietinio
    dalyvavimo bei protesto formos ir kt. Neskiria dėmesio galimų ateities scenarijų projektavimui.
  • Turinio apribojimas tik tradiciškai suvokiama artimiausia aplinka ir vienos valstybės kontekstu visiškai neatitinka šiuolaikinių ir tuo labiau ateities mokinių poreikių bei aktualijų, nestiprina švietimo vaidmens šalies ir pasaulio darnaus vystymosi procesuose, neskatina švietimo pažangos.

Tinklas siūlo:

  1. iš esmės peržiūrėti abu programų projektus, taip pat įvertinti pilietiškumo ugdymo temų ir jų išskleidimo nuoseklumą bei suderinamumą su kitų mokomųjų dalykų bendrosiomis programomis.
  2. Pratęsti programų peržiūros ir komentarų teikimo terminą bei organizuoti diskusijas su visomis suinteresuotomis grupėmis bei socialiniais partneriais.
  3. Atsakingai išanalizuoti EBPO PISA atlikto 15-mečių globaliųjų kompetencijų vertinimo rezultatus, kurie bus paskelbti š.m. spalio 21-22 d. ir į juos atsižvelgti, tobulinant programų turinį ir siekiant atliepti šiandieninio pasaulio ir besimokančiųjų poreikius atnaujintose ugdymo programose.

Konkrečios Tinklo ekspertų pastabos ir pasiūlymai:

Naujienlaiskis-TITULINIS

Pasiūlymai parengti įgyvendinant projektą  „Naujoji švietimo paradigma konkurencinėmis sąlygomis“. Projektas finansuojamas iš 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ Nr. 10.1.2-ESFA-K-917 priemonės „Visuomenės nepakantumo korupcijai didinimo ir dalyvavimo viešojo valdymo procesuose skatinimo iniciatyvos“.

Ilgamečiai projektai





2024 m. balandžio mėn.
Pr A T K Pn Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930